EĞİTİM POLİTİKAMIZ
Model olarak programımız, öğrenci merkezli “karma sistem” şeklinde olup, eğitim süresinin ilerleyen dönemlerinde detay ve daha özgün konuların aktarıldığı, ilk yıldan itibaren meslek ortamı olan kliniğe adaptasyonun sağlanmaya çalışıldığı, teorik ve uygulamalı eğitimlerin multidisipliner anlayışla ve karma (uzaktan ve yüzyüze) uygulamalarla verildiği bir yapıdadır. Eğitim politikamızdaki en önemli hedef, öğrencilerimizin teşhis ve tedavi uygulamalarını kanıta dayalı gerçekleştiren ve hastanın problemlerini bütüncül bir yaklaşımla çözen diş hekimleri olarak mezun olmalarıdır.
Eğitim politikamızın diğer hedefi ise, eğitim hizmetinin verilmesinde her birimde katılımcı yönetimin benimsendiği, iç ve dış paydaşların görüşleri ile uyumlu, toplumsal ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını gözeten, çevreye duyarlı, evrensel ve etik değerlere önem veren bir kalite anlayışını tüm birimlere yerleştirmek ve sürekli geliştirmektir.
Fakültemizin lisans ve lisansüstü programlar dışında eğitim verdiği ve araştırma yaptığı tüm alanlarda, ulusal ve uluslararası düzeyde ve karma (uzaktan ve yüzyüze) uygulamalarla eğitim programları, kurslar, seminerler, konferanslar, çalıştaylar düzenleyerek zaman ve mekân sınırlılığını giderecek şekilde bilgiyi topluma yaymak ve yaşam boyu öğrenim ilkesini benimsemektedir.
Fakültemizin eğitim-öğretim sisteminin ana unsurları:
- Öğrenci merkezli eğitim anlayışı,
- Eğitim süresinin ilerleyen dönemlerinde detay ve daha özgün konuların aktarıldığı sarmal yapıda eğitim,
- Eğitimin ilk yılından itibaren meslek ortamı içinde öğrencilerimizin kliniğe adaptasyonun sağlanması,
- Teşhis ve tedavi uygulamalarında kanıta dayalı ve hastanın problemlerini hümanistik bakış açısıyla ve bütüncül bir yaklaşımla çözen anlayış,
- Karma (uzaktan ve yüzyüze) uygulamalarla eğitim programları, kurslar, seminerler, konferanslar, çalıştaylar düzenleyerek zaman ve mekân sınırlılığını giderecek şekilde bilgiyi topluma yaymak ve yaşam boyu öğrenim ilkesinin benimsetilmesi.